Komunikacja interpersonalna

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zaprezentowanie najskuteczniejszych metod perswazji w życiu zawodowym i osobistym. Szkolenie ma nauczyć uczestników jak stosować komunikaty perswazyjne, z drugiej strony jak radzić sobie z nimi, gdy stosują je klienci i partnerzy biznesowi.

Adresaci szkolenia:
  • kadra menedżerska
  • kadra kierownicza wyższego i średniego szczebla
  • firmy będące w okresie fuzji lub przejęć innych podmiotów
  • firmy przeprowadzające głęboką reorganizacje swej działalności
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA:
  1. Negocjacje handlowe - zrozumieć potrzeby drugiej strony:
    • wzorce percepcji partnerów negocjacyjnych oraz ich stylu negocjacji,
    • typów negocjatorów, typy klientów,
    • bariery komunikacyjne negocjatorów.
  2. Jakim jestem negocjatorem - wybór stylu negocjacji:
    • określenie swoich mocnych i słabych stron,
    • rozpoznanie rozmówcy - jak wiedza co nas pomaga naszym przeciwnikom wywrzeć na nas wpływ,
    • najczęstsze błędy perswazyjne popełniane przez nas w procesie komunikacji,
    • asertywność a negocjacje,
    • jak nie poddać się kontroli trakcie rozmowy,
    • umiejętność czytania między wierszami i aktywne słuchanie - podstawa kontrolowanie przebiegu rozmowy.
  3. Wywieranie wpływu a sztuka mówienia:
    • zjednywanie innych do siebie - słowa klucze - jak przekonać tych na "nie", aby byli na "tak",
    • słowa tabu, subjęzyk i konotacja języka - niebezpieczeństwo w komunikacji werbalnej,
    • umiejętność przekonywania i wywierania wpływu słowem na negocjatorów,
    • warunki skuteczności języka perswazji,
    • zasady doboru argumentów a oddziaływanie na emocje w negocjacjach.
  4. Autoprezentacja - jako narzędzie wpływu podczas negocjacji:
    • Pierwsze wrażenie a sukces,
    • dobór stylu do reprezentowanej firmy oraz temperamentu,
    • przygotowanie się do negocjacji,
    • elementy werbalne w autoprezentacji,
    • elementy niewerbalne w autoprezentacji,
    • aparycja - autoprezentacja a wygląd,
    • kinezyka - mimika i gesty w autoprezentacji,
    • proksemika- jak zarządzać przestrzenią w biznesie,
    • haptyka - dotyk a kreowanie wizerunku,
    • chronemika - zarządzanie czasem w autoprezentacji,
    • wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą,
    • zgodność przekazu werbalnego i mowy ciała.
  5. Główne narzędzia przekonywania:
    • generalizacje, kasowania, porównania jako sposób na pozyskanie przewagi strategicznej w rozmowie,
    • metafory - budowanie obrazu sytuacyjnego i wywoływania potrzeby osiągnięcia pożądanej sytuacji,
    • sposoby używania metafor,
    • dobór odpowiedniej metafory do typu rozmówcy,
    • parafraza - skuteczne używanie parafrazy.
  6. Techniki wywierania wpływu:
    • potęga sugestii oraz emocji w perswazji,
    • skuteczne techniki wykorzystywane w trakcie negocjacji:
      • zasada autorytetu
      • reguła wzajemności
      • zasada kontrastu
      • zasada konsekwencji
      • reguła niedostępności
      • zasada lubienia
      • zasada dowodu społecznego.